Archiv

Nalezené příspěvky

2019 03.30 Spařence Dolní Bousov Přepeře

30. 3. 2019

07_nova_silnice_do_preper_jeste_bez_aut.jpg[27,94 km, 2019: 27,94 km; převýšení 165 m, celkem nastoupáno: 372 m]

První letošní cyklovýlet jsme nasměřovali do Přepeř. Projeli jsme si na ještě uzavřené silnici zcela nový asfalt. Cestou jsme se stavili na Pískováku mrknout na Fantomasovo kolo a zjistili, že nový písečák v Obrubech bude asi v létě cílem nejednoho plavce (i neplavce), protože se tam začalo rýsovat hezké jezírko.

2019 04.06 Hrubá Skála

6. 4. 2019

[42,61 km, 2019: 70,55 km; převýšení 164 m, celkem nastoupáno: 1 316 m]02_trosky.jpg

Před velikonočním výletem za moravským vínem musíme našlapat nějaké kilometry, využíváme dobrého počasí a míříme klasickou cestou na Hrubou Skálu. Protože máme dobrý čas, vydáváme se po dlouhé době podívat na kostecký Partoťák a pak už přes Dobšice domů. A hele, nastoupali jsme skoro kilák. A prej, že se maj na začátku sezóny jezdit jen objemově rovinky ...

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 04.06 Hrubá Skála | Komentářů: 0

2019 04.20 Mutěnice - Kyjov

20. 4. 2019

[39,83 km, 2019: 110,38 km; převýšení 53 m, celkem nastoupáno: 1 478 m]25_v_kyjovskem_kroji.jpg

Letos nás velikonoční košt zavedl do Mutěnic. Využíváme cyklotrasu Mutěnku vedoucí po náspu zrušené železnice a vyrážíme směr Kyjov. Sluníčko svítí a vítr nefouká, prostě nádhera! Na cestě zpět obdivujeme zámek Milonice a využíváme té možnosti dát si kávu se zákuskem v dobovém nábytku. Mezi starými fotkami na zdech nalézáme jednu s cyklisty odhadem někde z počátku minulého století.

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 04.20 Mutěnice - Kyjov | Komentářů: 0

2019 05.08 Branžež

8. 5. 2019

[32,65 km, 2019: 143,03 km; převýšení 110m, celkem nastoupáno: 2 038 m]05_cizovky_rozhledna.jpg

Je možné, že najdeme v našem okolí místo, kde jsme ještě nebyli? Inu je to možné. Tím místem bylo občerstvení pod bývalým hradem Křineč (stál tam snad do 15. století) na břehu Komárovského rybníka u Nové Vsi. Zjistili jsme, že tam až dodnes straší, a to i ve dne! A protože jsme se tam dobře najedli (určitě doporučujeme zajít sem, než do známější restauračky v blízkém kempu Duo), museli jsme něco vyšlapat ve stoupání na Čížovky (5%). A pochopitelně ta všudepřítomná fotogenická řepka.

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 05.08 Branžež | Komentářů: 0

2019 05.18 Bakov

18. 5. 2019

[66,66 km, 2019: 209,69 km; převýšení 147 m, celkem nastoupáno: 2 615m]02_pred_breznem.jpg

Tak konečně ty objemy po rovinách, dokonce s pekelnou délkou 66,66 km. No a když rovina, tak směr Mladá Boleslav. Tu tentokrát nemineme a po zánovním asfaltu z Domousnic do Března to valíme rovnou na tangentu a pak na Radouč, kde nás překvapí snad stovky syslů. Pak už oběd Na Veselce a přes Násedlnici a Koprník domů. Jo a v Dolním Bousově mají u továrny nový minigolf, vypadá fakt hezky.

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 05.18 Bakov | Komentářů: 0

2019 05.25 Sychrov Frýdštejn

25. 5. 2019

[74,47 km, 2019: 284,16km; převýšení 245 m, celkem nastoupáno: 4 018 m]04_kolo_po_projeti_vezickeho_udoli_po_lijaku.jpg

Nechal jsem se ukecat a vyrazil na 4. ročním memoriálu Franty Rozehnala, prej jen na Sychrov a pak přes Malou Skálu domů. A tak jsem se s necelou dvacítkou vysportovanejch, vesměs mladších cyklistů vydal, kam peloton velel. Takže nejřív ostrým tempem kolem Orta. Libošovice, pak v Dobšicích dolů a zase nahoru přes Dehetník na silnici k Žehrovu a přes Ploukonice na jedno do Svijan. Sice jsem se snažil,  ale to jejich pekelné tempo s průměrem dost nad 20 km/h, to jsem nedával. Takže jsem do sebe jedno hodil a vydal se rychle napřed, abych nezdržoval.
Pravda, moc jsem se neflákal a tak mě dojeli až na Sychrově, dlužno ale dodat, že oni u jednoho ve Svijanech neskončili ;-). Pak zase dolů a hned nahoru na Frýdštejn. Jsa opět poslední jsem se držel na Sychrově daného slova, že se sejdeme na Malé Skále a pustil se hezkým sjezdem dolů. Dvakrát jsem tam obkroužil všechny hospody, ale mladíky nikde nenašel a tak jsem po rychlém obědě spěchal k Turnovu doufaje, že mě blížící bouřka dožene právě tam a schovám se po mostem u židovského hřbitova. Vyšlo to téměř dokonale a tak jsme zmoknul jen trochu.
Nikoho z účastníků jsem nezahlédl a tak jsem pokračoval vytyčenou trasou přes Sedmihorky a Rokytnici na Věžák. Až později jsme se dozvěděl, že oni to kvůli dešti vzali domů po silnici, tedy přes Všeň, kdežto já jsem si náležitě užil lesního a polního bahna, což nakonec na tom kole ani nebylo moc vidět.
No, příště už vím, že si to raději projedu sám. Bylo to 75 km s nastoupaným téměř 1,5 km, což bylo dost slušné.

2019 06.08 Bučický mlýn Semčice

8. 6. 2019

[57,13 km, 2019: 341,29 km; převýšení 201 m, celkem nastoupáno: 4 646 m]02_horske_dvojkolo.jpg

Kamarádi začali jezdit na e-kolech a tak jsme se nabídli, že je také někdy vezmeme, kam rádi jezdíme. Namířili jsme to tedy na Bučický mlýn, kde se ale bohužel konala svatba, tak jsme to protáhli až do Seletického dvora, kde jsme si pochutnali na hovězích a vepřových specialitách. Dokonce jsme tam viděli horské dvojkolo, což já tedy viděl úplně poprvé.

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 06.08 Bučický mlýn Semčice | Komentářů: 0

2019.06.30 Tour de Šumava: Modrava - Březník

30. 6. 2019

[15,12 km, 2019: 356,41 km; převýšení 270 m, celkem nastoupáno: 4 969 m]06_myslivna_breznik.jpg

Letošní cyklodovolená s kamarády nás zavedla na Šumavu. Scházíme se na Modravě ve stejnojmenném hotelu, kdy my nocujeme už potřetí (doporučujeme). Prohodíme jen pár slov a už rychle na kolo a někam ještě na chvíli vyrazit. Nejlepší to bude na Březník, kde jsme ještě nebyli a vzhledem k pozdějšímu času se nedá očekávat nějaký turistický nával, což se potvrdilo. Krásné počasí, úžasný vzduch i příjemné mírné stoupání, prostě nádhera. Bohužel myslivna na Březníku už měla zavřené a tak jsme se alespoň domluvili, že když přes hatě na Cikánské slati kola povedeme, nebude pro nás platit zákaz visící hned za myslivnou na stromě (u myslivny je kontroverzní pomník zastřeleného Václava Horváta - text uvádím na další stránce).
Za slatí tu ale už žádná hitparáda není, celkem prudký sjezd je plný štěrku a kamení a tak se můžeme alespoň pokochat neznámými pohledy na Modravu i Klostrmanovu a Bakalovu chatu.

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019.06.30 Modrava Březník | Komentářů: 0

2019.07.01 Tour de Šumava: Modrava Prášily Rovina

1. 7. 2019

[37,82 km, 2019: 394,23 km; převýšení 646 m, celkem nastoupáno: 5 500 m]07_polednik.jpg

Vedro už od rána. Podle Roklanského potoka to ještě jde, ale stoupání pod Oblík nám dává zabrat. I proto se Bavorskou cestou odděluje část výpravy směrem na Poledník a zbytek pokračuje rekreačním tempem ke Slunečné. Společně pak dojíždíme do Prášil, kde nás zachraňuje místní cukrárna. Stihneme se ještě podívat na bizony a malou botanickou, než nás těsně za vesnicí dostihne menší krupobití. Je škoda, že místní "replika" keltského hradiště už asi definitivně bere ze své. Vstupovat by se tam nyní už nemělo.
Myslíme, že nám to po dešti půjde do stoupání na Rovinu lépe, ale opak byl pravdou. Proto se rychle schováváme do stínu restauračního zařízení, kde chceme to největší vedro přečkat. Neskutečné množství obtížného hmyzu (ano, repelent máme na pokoji v kufru) nám nedovoluje se zastavit v chátrající doktorově chalupě v Pustinách a U Malého Babylónu se dáváme na sestup k Radkovu. Čekal jsem lepší terén, za ten výšlap na Rovinu to žádná velká odměna není, příště to musíme vzít více na jih přes Paště.
Nakonec se dostáváme do Radešova, kde nás přicházejí oblaka nutí hledat náhradní řešení v podobě cyklobusu. A opravdu, s prvními velkými kapkami v Rejštejně nastupujeme a necháme se vyvést přímo před hotel Modrava, takže se můžeme zajet mrknout ještě do pivovaru Layer. Jarda se ani tentokrát nenechal zahanbit a nedal ani na déšť a převýšení a nedlouho po nás dorazil po vlastní ose!

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019.07.01 Modrava Prášily Rovina | Komentářů: 0

2019.07.02 Tour de Šumava: Modrava - pramen Vltavy - Knížecí - Zadov

2. 7. 2019

[58,96 km, 2019: 453,19 km; převýšení 373 m, celkem nastoupáno: 6 466 m]04_vltava.jpg

Řekl bych, že tato etapa by se dala nazvat královská, čeká nás při cestě k pramenu Vltavy táhlé utahující stoupání pod Černou horou a po krátkém sjezdu k němu ještě výšlap na Pod Stráží. Pak už je to ale vesměs pohoda, mírné sjezdy s mírným stoupáním.
Nejdřív se zastavujeme na Knížecích Pláních v Myslivně na oběd, pak sjedeme až do Borové Lady a pak budeme šlapat nahoru až na Pláně u Churáňova.
Holky se pak vydaly už přímo domů a nezapomněly se zastavit v pěkně mastné cukrárně na Kvildě (Bohemica - Rustica), my to ještě vzali přes Zadov až na Zhůří. I my jsme se zastavili na Kvildě, ovšem ne v cukrárně, ale v pivovaru Pekárna (pochopitelně proto, že Jarda musel měnit duši ;-)).

2019.07.03 Tour de Šumava: Modrava - Vchynickotetovský kanál

3. 7. 2019

[30,52 km, 2019: 483,71 km; převýšení 97 m, celkem nastoupáno: 6 609 m]08_hauswaldska_kaple.jpg

Když jsme v pondělí museli kvůli bouřce dojet z Jenštějna cyklobusem, připravili jsme se o Vchynickotetovský kanál. Proto využíváme den přejezdu k tomu, abychom si tuhle pohodičku užili. Vracíme klíče od pokojů a nasedáme na kola, směr Hradlový most. Právě díky jeho nedávné obnově se tento kanál dá projet vlastně celý, od jeho začátku u tohoto mostu, až ke vtokovému objektu nad Srním.
Cestu se také podíváme na Hauswaldskou kapli - o ní více info na další stránce.
Nakonec nasedáme do aut k místu našeho dalšího pobytu, kterým se stane hotel Merlin v Nové Peci, odkud budeme vyrážet k dalšímu kanálu - Schwarzenberskému.

2019.07.04 Toir de Šumava: Nová Pec Jelení Nové Údolí - Schwarzenberský kanál I.

4. 7. 2019

[47,94 km, 2019: 531,65 km; převýšení 240 m, celkem nastoupáno: 7 015 m]03_schwarzenbersky_kanal_dolni_portal.jpg

Díky umu a schopnosti páně Rossenauerova existuje na Šumavě Schwarzenberský kanál (více na další stránce) a můžeme téměř po rovině projet od Špičáku nad Novým Údolím pod Vítkův kámen u Přední Výtoně, celkem je to 44 km se spádem 0,2 až 0,7 %. My to pojedeme nadvakrát.
První představuje jeho severní část od Jelení, musíme tedy nejdříve vyšlapat z Nové Pece ke kanálu. Jako nejlepší se nám jeví to vzít k akvaduktu, což si zaslouží následnou odměnu v podobě výborného domácího koláče s kávičkou v občerstvení Na Jeleních Vrších. Mrkneme se do plavebního tunelu a pak už nás čeká asi 12 km rovinky k jeho počátku pod Špičákem u Rossenauerova pomníčku (920 mnm).
Teď už zbývá sjet do Nového Údolí, kde nás čeká oběd ve výborné hospodě stejného jména. Protože je opravdu horko, zvládneme se ještě podívat na nejkratší mezinárodní železnici na světě a po poradě díky vedru vypouštíme cestu ke Strážnému, ale pojedeme po silnici z mírného kopce do Stožce a pak k Mrtvému luhu.

2019.07.05 Tour de Šumava: Nová Pec Vítkův hrádek - Schwarzenberský kanál II.

5. 7. 2019

[60,06 km, 2019: 591,71 km; převýšení 197 m, celkem nastoupáno: 7 707 m]08_jezova.jpg

Dnes pojedeme podle kanálu 25 km. Hodně jich už je hezky opravených s vodou, chybí jim jen to dřevo, jsou ale části, kde se doslova ztrácí. V každém případě je to krásná projížďka vesměs ve stínu stromů, tak doufám, že kůrovec tuhle část Šumavy mine. Bohužel tu není mnoho kde se naobědvat, penzion Maria v Zadní Zvonkové máme na samotném začátku, stejně jako rakouský Sonnenwald, no a pak už máme po cestě jen smažírny v Horní Plané.
Mohli bychom, stejně jako to dnes udělal Jarda, vyšlápnout na Vítkův kámen (nebo hrádek, jak chcete), ale ani tam není nic lepšího než langoš se smažákem a buřty. Ale my to vydržíme, těšíme se domů do hotelu Merlin na nějakou tu rybí specialitku.
Mě ale do smíchu moc nebude, protože jsem to na cestě zpět někde pod Kozí strání položil a dobře si natloukl. Naštěstí nic zlomeného nebylo, odnesl to jen batoh. Přiznávám, že jsem asi podcenil tlak v pneumatice a ona se, jsa podhuštěna, v mírné levé zbortila a já šel přes řidítka, možná to byl rychlý defekt, to se už těžko pozná. Od té chvíle ale jezdím už vždycky s helmou a v autě mám vždy připravený kompresor.

2019 07.21 Krušné Hory: Mikuláška - Komáří hůrka

21. 7. 2019

[30,04 km, 2019: 621,75 km; převýšení 166 m, celkem nastoupáno: 8 208 m]06_komari_hurka_dole_krupka_a_teplice.jpg

V Krušných Horách jsme nikdy nebyli a tak jejich zdolání pro nás byla výzva. Podle naplánovaných tras to nevypadalo nijak drasticky, co na nich ale nebylo vidět, že tu opravdu nic není. Tedy příroda je tu krásná, což podtrhují úžasné výhledy na severočeskou uhelnou pánev, ale chybí tu byť sebemenší občerstvovny, takže spíš počítejte, že celý den pojedete na vlastní zásoby.
Útočiště jsme našli v chatě Mikuláška, přímo nad Hrobem. Hezká chatička, kde se zastavil čas a tak jsme se vrátili do doby lyžařských výcviků z našeho mládí, nicméně personál by příjemný i jídlo se dalo.
První den byla v plánu 70km trasa až za Tisou do Německa, ale nakonec jsme byli rádi, že jsme ukrojili alespoň polovinu. Kolem totiž kroužily bouřky, takže jsme to vzali jen na Komáří hůrku, kde je prima hospoda a přečkali tam první déšť. Po Sedmihůrské cestě s krásnými výhledy jsme se vrátili na Cínovec a pak domů.

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 07.21 Mikuláška Komáří hůrka | Komentářů: 0

2019 07.22 Krušné Hory: Mikuláška - Fláje - Moldava

22. 7. 2019

[45,31 km, 2019: 667,06 km; převýšení 264 m, celkem nastoupáno: 9 075 m]16_moldava_dnes.jpg

Druhý den jsme chtěli dojet na východ od Mikulášky, kam až nám to síly dovolí. Nejdřív jsem si zajel postesknout na Bouřňák, který je už prý pár let zavřený, což je opravdu neuvěřitelné, když z něj vedou sjezdovky na všechny strany a v létě zase těžko hledáte na hřebeni bydlení a něco k snědku. Je to opravdu záhada. Po cyklostezce 23, 231 a 23A sjíždíme k přehradě Fláje, která je krásná, ale ani tam se nedá koupit ani voda z nádrže. Mrkneme na Flájský plavební kanál a rozhodujeme se, že díky vedru a absenci hospod nebudeme riskovat hlaďák a sjíždíme do Českého Jiřetína, kde nás zachraňuje pohostinství Na Staré poště. Sice žádný Alcron ale nám přišla vhod.
Proto plni energie stoupáme po silnici nad německý Deutschgeorgenthal (Německý Jiřetín) k prima cyklostezce SäM (Sächsische Mittelgebirge), která nás po rovně dovede až nad Holzhau a pak zpět přes hranici na Moldavu. Tam zdoláváme asi vůbec nejhorší stoupání, nahoru po silnici nad fotovoltaiku je to v dnešním vedru prostě nevyjetelné. Dole u nádraží je v malé hospůdce naštěstí otevřeno a můžeme si dát alespoň pivko s polévkou. Pak už je to jen 3 km "domů", pochopitelně vesměs do kopce.
Zjišťujeme, že Krušné Hory jsou sice krásné, ale cestu tu vedou nepochopitelně stále nahoru a dolů, místo aby drželi vrstevnici. Zvlášť v letním parnu je to dost náročné.

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 07.22 Mikuláška Fláje Moldava | Komentářů: 0

2019 07.24 Krušné Hory: Druhý mlýn - Šebík - Kalek

24. 7. 2019

[50,48 km, 2019: 717,54 km; převýšení 422 m, celkem nastoupáno: 10 241 m]08_pod_jelenim_vrchem.jpg

Třetí den jsme se přesunuli do nového "bydliště" Druhý mlýn nad Chomutovem, cestou jsme ale ještě zajeli podívat na zámek Jezeří a zříceninu hradu Rýzmburk.
Následující den si necháme poradit domorodci a na hřebeny se vydáváme Bezručovým údolím. Je to asi 8 km se stoupáním 4-5 %, takže se to celkem dá, v dnešním vedru se před teplem ale obtížně schováváme i v tomto úzkém údolí. Nevšimneme si odbočky pod vodopádem Chomutovky a vlastně omylem vyšlapeme až na Horu sv. Šebestiána (ten poslední kus byl chuťovka), které se tu jinak neřekne než Šebík. Vracíme se tedy zpět a ten strašný krpál pod Polskou bažinou tlačíme. Pak už to mělo být podle mapy jen po vrstevnici, což se nenaplnilo zcela, tak jako vlastně na všech našich cestách po těchto horách.
Dalším cílem byl Kalek, kde jsme se chtěli v místním zámečku najíst, ale až teprve tam jsme zjistili, že fungují pouze přes víkend! Uprostřed letní sezóny! To nepochopíte, ale ono je to tu tak trochu zvyk, když už se hospoda najde, je zavřená, trošku jako hospoda Na mýtince nám to přišlo. Díky urputnému teplu a hladu měníme opět trasu a vynecháváme Horu sv. Kateřiny. Mapa nám naznačila, že v Zákoutí by mělo být možné něco zakousnout, což si tentokrát už raději telefonicky ověřujeme a chatu Bernavu můžeme opravdu doporučit. Nejen pro to jídlo, ale především pro ochotu, zachránili nám život.
No, a pak už je to opravdu jen a jen z kopce, z Bečova do údolí Chomutovky dokonce dost prudce (z 850 do 450 m.n.m.).
Dnes jsme si opravdu mákli, však jsme na 50 km nastoupali téměř 1,2 km se sklonem 5,1%. Zítra to musíme nějak vylepšit.

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 07.24 Druhý mlýn Šebík Kalek | Komentářů: 0

2019 07.25 Krušné Hory: Druhý mlýn - Přísečnice

25. 7. 2019

[34,06 km, 2019: 751,6 km; převýšení 434 m, celkem nastoupáno: 10 824 m]06_bezrucovo_udoli_hubertova_studanka_temer_sucha.jpg

Druhý mlýn má jeden nedostatek, není tam internet a recepce vám informace o cyklobusu nebo vlaku nepoví. Včera jsme tedy na vršcích Krušných Hor zalovili na netu a zjistili, že stačí sjet po cyklostezce do Chomutova k Penny, kde je zastávka busu, který občas bere kola (nutno zjistit dle aktuálního data!). Nedaleko je i nádraží a vláček do Křimova pod Šebík také jezdí, takže by se dal využít i ten. Vyvezli jsme se tedy až na Šebík, čímž jsme si ušetřili 500m převýšení.
Dalo by se říct, že jsme plni energie vyrazili směr Klínovec, ale vedro nás opět přinutilo to vzít jen k vodní nádrži Přísečnice a pak kolem Jelení hory zpět k Satzungu a nad Šebík. Opět bez možnosti se občerstvit, když nepočítám Karlův pramen nad Přísečnicí. Po krátké výměně názorů jsme se nevraceli po velmi frekventované silnici od hraničního přechodu, ale rychle jí přejeli a kolem Polské bažiny se stočili do Bezručova údolí, kterým jsme dojeli zpět.
Dojem z Krušných Hor je takový rozporuplný. Příroda je tu krásná a stejně tak krásné je, že tu opravdu mnoho lidí nepotkáte i v sezóně. Bohužel tu asi díky tomu budete těžko hledat, kde se nějak občerstvit, což je ve vedru trošku problém. Příště bychom tedy jeli spíše na jaře či na podzim, v každém případě ale s nejméně tisícovkou najetých kilometrů, aby nás ty místní kopce tolik netrápily.

Zítra nás čeká přejezd do Třeboně, který strávíme v Kyselce, ale ještě před tím se podíváme na Hasištejn.

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 07.25 Druhý mlýn Přísečnice | Komentářů: 0

2019 07.28 Třeboň: Suchdol Kolence

28. 7. 2019

[71,16 km, 2019: 822,76 km; převýšení 65 m, celkem nastoupáno: 11 228 m]04_svaty_adolf_na_krizeni_aleji_knizete_jana_a_treti.jpg

Včera jsme si prošli Kyselku, bylo to celkem smutné, chodit po ruinách, které tu zbyly po panu Mattoni, ale pak nám náladu zvedla návštěva Točníku, úžasném to hradu zbudovaném Václavem IV. Bylo vedro, ale podvečerní bouřka to trošku zlepšila.
Po oblíbených místech, tak se dá dnešní cyklovýlet nazvat. S třeboňsky typickým převýšením 65 m jsme najeli pohodových 71 km a viděli: rybník Svět, Brannou, Barboru, Suchdolské pískovny, dali si polévku U Pilaře, Kosky, rybníky kolem Starého Hospodáře, rozvodí Lužnice s Nové řeky, dubovou alejí dojeli k právě opravovanému Stříbřeckému mostu, mraveniště u Mláky, Čertovu šlápotu, poobědvali v Kolencích U Pavla, Lužnici, rybník Rožmberk, U Pytláka ve Staré Hlíně si dali lívance a den zakončili pivečkem na Pergole.
Prostě jeden z krásných dnů v Třeboni.

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 07.28 Suchdol Kolence | Komentářů: 0

2019 07.29 Třeboň: Cikar Holná

29. 7. 2019

[59,27 km, 2019: 882,03 km; převýšení 58 m, celkem nastoupáno: 11 639 m]06_cikhar_pan_tu_pri_cekani_na_rybu_zdrevenel.jpg

Dnes to bylo kdo z koho a my jsme vyhráli. Sice jsme často přijížděli do míst, kde bylo poměrně mokro, ale rafinovaně volenými zastávkami na nás ani nekáplo. Pršet začalo, až když jsme zavřeli kola do kolárny.
I když je to stále těžší, našli jsme cesty, kde jsme ještě nejeli. Třeba cyklostezkou kolem Novosedel (která je opravdu lepší než to brát po silnici), nebo z Pecáku na Cikar a pak na JV přes Stráž nad Nežárkou. Bohužel to vypadá, že s deštěm se budeme přetahovat i v dalších dnech.

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 07.29 Cikar Holná | Komentářů: 0

2019 07.31 Třeboň: Jílovice

31. 7. 2019

[38,99 km, 2019: 921,02 km; převýšení 78 m, celkem nastoupáno: 11 863 m]04_tak_nas_honily_bourky.jpg

V pondělí jsme to s deštěm ještě vyhráli, včera nás ale přeháňky přerušované lijákem uzemnily v penzionu. Tak jsme si alespoň zašli na pozdní oběd U Kellyho a zastavili se ve Fajn Café na kafe.
Dnes to je také na vážkách, ale ráno přestalo pršet, tak se vydáváme na jih do Domanína, pak odbočíme do Spolí, kolem Spolského rybníka do Mladošovic a dále k jihu přes les. To už ale slyšíme zlověstné hřmění a tak to rychle otáčíme do Jílovice. Chvilku se rozhodujeme, zda přečkáme déšť tady v civilizaci, nebo tomu zkusíme ujet. Nakonec se rozhodujeme pro druhou variantu a v tempu rychlé časovky dojíždíme do Mlýnského dvora v Oboře před Třeboní s bouřkou v zádech. I podruhé jsme ten souboj se svatým Petrem vyhráli a domů nakonec dojeli suší. Pravda, těch kilometrů jsme dnes plánovali poněkud více, ale přírodě neporučíš ...

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2019 07.31 Jílovice | Komentářů: 0

Nalezené složky

Datum: 3. 7. 2019
Fotografií: 16
Komentářů: 0

2019.07.04 Nová Pec Jelení Nové Údolí - Schwarzenberský kanál I.

Datum: 4. 7. 2019
Fotografií: 19
Komentářů: 0

2019.07.05 Nová Pec Vítkův hrádek - Schwarzenberský kanál II.